Egy brit tanulmány szerint sokat lökött a walesi gazdaságon a Swansea első élvonalbeli szezonja a Premier League-ben. A példás gazdaságpolitika gyümölcsét a vasárnapi Ligakupa döntőben arathatja le a walesi csapat.
A kutatás a szurkolók vásárlóerejének vizsgálatán alapszik, akik sűrűn látogatják az éttermeket, klubokat, pubokat és hotelekben szállnak meg a meccsnapokon. A tanulmány kimutatta, hogy a ”hattyúk” csaknem 60 millió fonttal lendítettek az ország büdzséjén és többszáz új munkahelyet teremtettek a gazdaságban.
A Cardiff Business School jelentése megállapította, hogy az anyagi javak többségét közvetlenül hozza létre a klub, a munkahelyek zöme viszont nem a futballból származó tevékenységhez (marketing, televíziós jogok) kapcsolódik.
Huw Jenkins klubelnök szerint a jelentés nagyon biztató: „Partnerségünk a helyi önkormányzattal – különösen a Liberty Stadion felépítésében – segített minket felemelni oda ahol ma vagyunk, és eljutni a globális közönséghez.”
„A Swansea City FC támogatása és sikere a Premier League-ben világszerte felkeltette a televíziónézők figyelmét Walesre és lehetőséget biztosított a walesi kormánynak, hogy támogassa a gazdasági fejlesztést és a turizmust nem csak a Swansea régióban, hanem Walesben is.” – tette hozzá Edwina Hart, a walesi gazdasági miniszter.
Ennek eredményeként, nézők milliói jutnak naprakész információkhoz az országról, vagyis a csapat szereplése az egyik leghatékonyabb országimázst segítő tényező.
A magyar futball vajon mikor jut el erre a szintre?
Veres Péter