Track & Race Sportügynökség Kft. - A sportrendezvény partner

MLSZ: Nézőcsalogatás

Mint azt korábban írtuk, Csányi Sándor elismerte, hogy hibáztak a szurkolói kártyával és a tv-közvetítések csökkentésével, ám a válogatott sikeres Eb-kvalifikációja után soha nem látott mélységbe zuhant az élvonalbeli meccsek látogatottsága.

321271_szombathelyi_haladaskecskemeti_te_nb_i_es_merkozes

„Az NB I-es bajnokság nívója javult, a tizenkettes mezőny ezt segítette elő. A csapatok megérdemelnék, hogy több néző legyen a lelátókon. Az elmaradás okait keressük: vizsgáljuk a televíziós közvetítések gyakorlatát, a klubok és a szövetség ezzel kapcsolatos tevékenységét. Megjegyzem, hogy a sokat szidott szurkolói kártya már nem akadálya annak, hogy a nézők meccsre járjanak. A bevezetése előtt hibáztunk, hibáztam, hiszen én ragaszkodtam a kötelezővé tételéhez.” – nyilatkozta minap a boon.hu-nak Csányi Sándor MLSZ-elnök, ugyanezt erősítette meg szerdán a Magyar Labdarúgás Napján is.

Hogy mi lehet a megoldás? Ahány ember, annyiféle megoldási javaslat született már, de egy feltétel mindenképpen kell, hogy teljesüljön. Jelesül, a színvonal valódi emelkedése, mert Csányival ellentétben a szurkolók szerint semmi változás nem történt. Tény, küzdelmesebbek a mostani összecsapások, de maga a futball még mindig hiányzik, tisztelet a kivételnek. Vannak csapatok, amelyek valóban próbálnak futballozni, de amíg a másik térfélen ez nem valósul meg, addig elég egyoldalú találkozókat láthatnak a megmaradt nézők.

A Nemzeti Sportnak nyilatkozó Török Gábor szerint a reklám lenne a legjobb megoldás. „Ha adva van egy termékem, amelynek a minősége – finoman fogalmazva is – vitatható, azt csak úgy tudom eladni, ha reklámozom – fogalmazott a szövetség elnökségi tagja. – A közönségszervezés e tekintetben nem csodafegyver, hanem marketingeszköz, amely ahhoz szükséges, hogy a csúcsterméknek jóindulattal sem nevezhető labdarúgásunkat eladjuk. A szövetséget borzasztóan frusztrálja, ha azt látja, hogy a Magyarország–Norvégia pótselejtezőre csaknem huszonkétezer szurkoló vásárol belépőt, majd egy hét sem telik el, és az élvonal hat mérkőzését összesen nem látja tízezer néző.” Kiemelte az élvonalbeli klubok szerepét is, szerinte ugyanis a kezdeti lelkesedés eléggé elült ezen a téren. „Az lenne jó, ha az élvonalbeli klubokat is megdöbbentené a szurkolók érdektelensége. Azt vettem ugyanis észre, hogy néhány csakugyan remek kezdeményezés után a csapatok elkényelmesedtek e téren. Ölbe tett kézzel számolgatják az MLSZ-en keresztül  kapott támogatásokat, és nem foglalkoztatja vagy izgatja őket különösebben, hogy hányan járnak ki a meccseikre.”

Ugyanakkor megjegyezte, a szövetség berkein belül is kutatják a megoldás kulcsát, felvetődött például bizonyos támogatási rendszer ötlete is. „A hangsúly az ösztönzésen van. A kluboknak be kell látniuk, hogy szükség van a szurkolókra, még akkor is, ha idehaza nem származik számottevő bevételük a jegyértékesítésből. Ha foghíjasok a lelátók, és nincsenek nézők, joggal tesszük fel a kérdést: mi végett van ez az egész?! Az MLSZ ösztönözte a csapatokat a fiatal labdarúgók bevetésére és a légiósok számának csökkentésére is, de nem zárható ki, hogy a következő lépésben arra  buzdítja őket – némi támogatásért cserébe –, hogy minden tőlük telhetőt tegyenek meg a nézőszám növeléséért. Ez egyelőre csak egy ötlet, ám a probléma jelentősége miatt korbácsra és mézesmadzagra van szükség.” – húzta alá Török.

Szemezgetve a kommentárok között, sokan a jegyárak csökkentését sem tartják elvetendő ötletnek, egybekötve némi plusszal.

Gavalovits Sándor