Track & Race Sportügynökség Kft. - A sportrendezvény partner

A románok nem tudnak veszíteni – vagy mégis?

Tegnap sima, 5-0-ás sikert aratott a Manchester City együttese Romániában, a Steaua Bukarest otthonában a BL-selejtezők utolsó körében – a hazai reakció megdöbbentő.

Képernyőfelvétel (127)

Ezt először a Cold Rainy Nights is Britain nevű magyar nyelvű fociblog vette észre, meccs közben így posztoltak az érdekesen kibontakozó történések kapcsán:

“A Steaua Bukarest hivatalos Twittere ilyen és ehhez hasonló csiripelésekkel szemeteli tele az internetet a BL-playoff odavágója közben. Végülis, még csak 4-0-ra vezet a City, lehet, hogy elfelejtették bevenni a fájdalomcsillapítókat.”

És valóban. A már említett Twitter-fiók tele volt érdekesebbnél érdekesebb tweetekkel. A kezdésig igazából nem is volt semmi gond. Kitettek egy képet a 10-es számú Stanciu mezéről az öltözőben, kikerültek a kezdőcsapatok – addig egy átlagos hírfolyam volt.

Aztán jött Agüero. Az argentin két büntetőt is kihagyott – ezt a Steaua oldala először csak öt, majd később már huszonkettő sírva nevetős smiley-val jutalmazta.

Ezek után indult be a műsor: “Ez van City-szurkolók! Olyan klubot támogattok, amelyet olajpénzből vettek teljesen illegálisan! Nincs történelmetek! Csak pénzetek van!”

3

A folytatás már hasonló szellemben telt: “Ezen a meccsen kikaphatunk akár 10-0-ra is. De akkor egy történelem nélküli csapattól kapnánk ki. Ha az olajos emberetek egyszer csak úgy dönt, hogy lelép, akkor végetek!” 

Néhányan vitába keveredtek az oldallal (vagy inkább az azt működtető személlyel). Próbáltak szólni, hogy egy román klubnál inkább ne beszéljenek történelemről – erre jött válaszként a nyolcvanas évek Stauája, amely BL-t és Szuperkupát is nyert. Van aki csak annyit írt, hogy a Steaua Twitter-fiókja a legjobb, amit valaha látott.

A félidőben megpróbálták ráhozni a szívbajt a City-drukkerekre:Breaking news! A City tulajdonosa úgy döntött, hogy elmegy. Azon tűnődöm, hány gallon olajat érhet ez a klub.”

A szünet után lendült bele igazán a világoskák gárda és vált egyre csúnyábbá az eredmény hazai szempontból: “Steaua – OliCity (Olajváros) 0-3. Bár csak a Manchester Uniteddel játszhatnánk! Nekik olyan történelmük van, ami 5 évnél mélyebbre nyúlik vissza.”

És itt már a United is felmerült témaképp. A Steaua oldala szerint (vagyis inkább az oldal működtetője szerint) a City-nél csak szeretnének hasonlítani a Man Unitedre – de nem tudnak. Manchester vörös, még az olaj sem változtathat ezen. Amúgy szerinte a City idegenbeli meze azért olyan színű amilyen, mert a játékosok maguk is olajjá változnak.

Gól a 78. percben: “Olyan játékos talált be, aki sohasem játszott volna a Manchester City-nél olajpénz nélkül!”

Steaua – Olajváros 0-4: “Ez olyan, mint hogy Pep a történelme miatt választotta a City-t.”

1

A vereség után természetesen futotta az erőből néhány búcsú üzenetre is. Például, hogy bizonyára a sivatagban játsszák majd a visszavágót, meg ki lett téve még egy FIFA 16-os oktatóvideó is a tizenegyesek elvégzéséhez az amúgy mesterhármast jegyző Agüerónak.

A dél-amerikai csatár annyira nagy kedvence lett az oldalnak, hogy még egy “Miss büntető”-s mémet is kapott.

2

Egy másik Twitter-oldal pedig rátapintott a lényegre: “A meccset a City nyerte, de a netet a Steaua.” – már ha ők voltak azok egyáltalán.

Két oldal van ugyanis a Twitteren, amely a klub nevét viseli. Ez volt az egyik, a másik pedig egy évek óta nem aktív profil. Elsőre nehéz elképzelni, hogy egy Staua-méretű klubnak ne legyen hivatalos Twittere – elvégre ez a közösségi médiás platform nyugaton nagyon elterjedt.

A Steaua Bucuresti oldala viszont elég régi (2009-ben csatlakozott) és a korábbi posztjaikat figyelve első ránézésre nem tűnik úgy, hogy egy troll-oldalról lenne szó.

Vagy csak ezen az estén vette át az irányítást egy troll, vagy a klub marketingesei vélhetően rendesen lerészegedve irkálták végig a kedd estéjüket.

Ez pedig a klub szempontjából nézve nem valami jó reklám. Elég félreérthető, hogy ez a fiók akkor most az övék, vagy sem. A csapat hivatalos (!) honlapján egyébként csak a Facebook-oldalukat reklámozzák, amelyet közel 2 millióan kedvelnek és amin nagyon úgy tűnik, hogy jól viselkedtek. Semmi nyoma a Twitteren tapasztalható hangnemnek.

Márpedig ez egy ekkora klub esetében igenis kínos. A Twitteren ezt a fiókot több, mint 17 000-en követik és azonosítják magával a klubbal – ez pedig sem a csapat, sem pedig az ország nemzetközi megítélését nem segíti egyáltalán.

Baranyai Balázs