Track & Race Sportügynökség Kft. - A sportrendezvény partner

A Cristiano Ronaldo “brand”, és ami mögötte van

Cristiano Ronaldo nevét szinte mindenki ismeri a világon. A portugál sztár nem csak egy labdarúgó, de egy márka is, ami elég sokat ér. Egy kutatás kiderítette, hogy pontosan mekkora az  értéke CR7-nek. 

ronaldo-nike-mercurial-superfly-cr7-discovery

Forrás: nike.com

A sportmarketinggel és reklámmal foglalkozó oldal, a Hookit készített egy tanulmányt Cristiano Ronaldo és az általa kialakított brand piaci értékéről. CR7 neve nem csak a labdarúgásban jelent sokat, hanem a férfi szőrtelenítés, videójátékok, órák, éttermek, szállodaláncok világában is, ezeknek pedig nagy hatása van a piacra. A CR7 márka összesen 175 millió dollárt ér jelenleg. Ez az összeg pedig bővülhet még 24 millió euróval, ha hivatalos lesz a Nike-kal közös üzlet, amelyben Ronaldo megújítja a szerződését a sportszergyártó márkával, és egy akkora együttműködés jöhet létre, mint amilyen legutóbb Micheal Jordannel volt. A Real Madriddal aláírt új szerződése értelmében pedig a következő öt évben 250 millió eurót fog keresni. 

Mindezek mellett Cristiano Ronaldo jelenleg a világ legjobban kereső sportolója a Forbes szerint. A portugál támadó csak idén 88 millió dollárt keresett. 2015-ben még csak a tizedik helyet foglalta el ugyanezen a listán, és előtte volt még Lionel Messi, LeBron James és Roger Federer is. Ronaldo gazdasági befolyása abban is megmutatkozik, hogy ő a negyedik legtöbbet kereső híresség a világon. 

Cristiano Ronaldo a közösségi médiában hirdetők számára a tökéletes befektetés. Profiljai olyan hírességekével vetekszik, mint Barack Obama, Katy Perry, Justin Bieber vagy Rihanna. 47,9 millió Twitter (a 13. legtöbb) és 81 millió Instagram követője van. Ahol viszont csúcstartónak számít, az a Facebook, hiszen itt 117 millióan követik, 25 millióan többen, mint a Real Madrid hivatalos oldalát.

Cristiano Ronaldo nemcsak a Nike-kal áll szerződésben, hanem még nagyon sok más céggel is, amelyek növelik a bevételeit. Az olasz La Gazetta dello Sport gyűjtése szerint a portugál partnerei a következők:

Nike – 24 millió euró
Castrol – 6 millió euró
Armani – 1 millió euró
KFC – 2 millió euró
Tag Heuer
Emirates
Herbalife
Soccerade
Pokerstars
Clear Shampoo
Konami
Toyota
Samsung
Banco Espirito Santo
Mobily
Facial Fitness Pro
Active

Forrás: AS

Szigeti Andrea