Fontos szabályváltozás a kezezést illetően
Az elmúlt időszakban megszaporodó vitatott, megosztó jeleneteket követően a labdarúgás szabályalkotó testülete (IFAB) megváltoztatta a szabályt arról, amikor gól születik vétlen kezezés után…
If Arsene Wenger’s proposed changes to the offside rule came into effect, this would be 𝙤𝙣𝙨𝙞𝙙𝙚… 👀
The IFAB have confirmed they will be trialling a change to the offside law, submitted by the former Arsenal boss. 👇— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) March 5, 2021
Mint emlékezhettünk rá, eddig ha egy játékos kezével vagy karjával érintette a labdát a gólt eredményező akcióban, a játékvezető kezezés miatt lefújta a támadást, akár vétlenül, akár szándékosan ért hozzá a tiltott testrésszel a játékszerhez. Az új bejelentés értelmében ebben a kérdésben fontos változást hoztak:
„A vétlen kezezés, amely egy csapattárs gólját vagy gólszerzési lehetőségét eredményezi, többé nem minősül szabálytalannak.”
Mostantól mennyiben a kar vagy kéz érintése közvetlenül eredményez gólt, az továbbra is szabálytalan marad függetlenül attól, hogy vétlen-e vagy sem. A július 1-jén életbe lépő szabály értelmében viszont már nem lesz érvénytelen a találat, ha nem szándékos kezezés történik korábban a támadásépítés során.
Az IFAB emellett fenntartja annak lehetőségét, hogy a koronavírus-járvány miatt bevezetett mérkőzésenkénti öt cserét hosszabb ideig lehessen alkalmazni a világjárvány alakulásának függvényében, ennek alkalmazása bizonyára a továbbiakban is az egyes helyi szövetségek belátására lesz bízva.