Track & Race Sportügynökség Kft. - A sportrendezvény partner

Ez a világ 20 legtöbbet kereső klubja

A Deloitte összeszedte a 2014/15-ös szezon 20 legtöbbet kereső labdarúgó csapatát. A listán szereplő klubok összesen több mint 5 billió fontos bevételt produkáltak, és ebben nincsenek benne az átigazolásokat összefoglaló tranzakciók. Lássuk a listát!

payet_3539451k

20. West Ham – 122.4 millió font

A Premier League összesen 9 klubbal van jelen a listán. A londoni csapat 2006-ban még csak 5.9 milliós bevételt produkált, ezt sikerült 100 millió fölé tornázni közel 10 év alatt.

19. Internazionale – 125.4 millió font

Az olasz klub több mint 10 milliót bukott az előző szezonhoz képest, de még így is befér a 20-as listába.

18. Everton – 125.6 millió font

A Premier League új televíziós szerződése az Evertonnak is jól jött, a liverpooliak így két helyet léptek előre az előző szezonhoz képest.

17. Newcastle – 128.8 millió font

Bár a bajnokságban már évek óta képtelen jó eredményt elérni a Newcastle, anyagilag azonban stabil lábakon áll a klub.

deloitte_roma_3554475k

16. Roma – 137.2 millió font

A Roma az egyik legnagyobb nyertese az elmúlt szezonnak. A sikeres BL-szereplésnek köszönhetően 30 milliós növekedést produkáltak a farkasok, és a 24. helyről egészen 16. pozícióig léptek elő.

15. Atletico Madrid – 142.3 millió font

A matracosok tavalyhoz képest maradtak a 15. helyen, és bár pénzügyileg a két nagy spanyol csapat mögött jócskán lemaradnak, de az eredményeket illetően idén is tudják tartani a lépést.

14. AC Milan – 151.5 millió font

A Milan is élt már meg szebb napokat, azonban ennek ellenére az elmúlt évhez képest két helyet is előre lépett.

13. Schalke – 167.1 millió font

A Bajnokok Ligájában való szereplés 11.9 milliós növekedést hozott a Schalkének, ez pedig a 13. helyhez elegendő.

12. Tottenham – 195.9 millió font

Több mint 15 milliós növekedést produkált a londoni klub tavalyhoz képest – az összeget minden bizonnyal az új stadion megépítésére szánják.

Pierre-Emerick-Aub_3544038k

11. Borussia Dortmund – 213.5 millió font

A dortmundiak az előző szezonban nem szerepeltek a BL-ben, azonban ez nem hozott számottevő visszaesést anyagi szempontból.

10. Juventus – 246.4 millió font

A legjobb és egyben a legtöbb bevételt produkáló olasz klub a Juve. A tavalyi szezonban BL-döntőt, bajnokságot és kupát nyert a csapat.

9. Liverpool – 298.1 millió font

A legmagasabban szereplő olyan csapat, amely tavaly nem szerepelt a BL-ben. Azonban még így is a legalacsonyabban jegyzett angol csapat a legjobb tízben.

8. Chelsea – 319.5 millió font

Közel 5 milliós növekedést produkált az előző évhez képest az angol bajnok, ennek eredményeként pedig egy helyet javított a listán is.

deloitte_arsenal_3554483k

7. Arsenal – 331.3 millió font

Közel 30 milliós növekedése volt az ágyúsoknak, ez nagyban köszönhető az FA-kupa győzelemnek is.

6. Manchester City 352.6 millió font

A City sorozatban a második évben marad ki éppen a legjobb ötből – a kékek 4.3 milliós növekedést könyveltek el az elmúlt szezonban.

5. Bayern München – 360.6 millió font

2007 óta a legalacsonyabb helyezése a bajoroknak, de még így is messze a legtöbb profitot termelték a német klubok közül.

4. Paris Saint-German – 365.8 millió font

Az egyetlen francia csapata a listán a PSG, amely 30 milliós növekedésének köszönhetően megelőzte a Bayernt.

3. Manchester United – 395.2 millió font

Az előző évhez képest egy helyet visszaesett a United – a csapat eredményeit figyelemben véve azonban még így is nagyon előkelőnek mondható ez a pozíció.

2. Barcelona – 426.6 millió font

Csak két klub van, amely 400 millió feletti bevételt produkált, egyike ezeknek a tavaly öt kupát nyerő Barcelona – tavalyhoz képest egy helyes előrelépést és 21.2 milliós növekedést produkált a katalán klub.

DELOITTE_REAL_MADR_3554476k

1. Real Madrid – 439 millió font

11 éve az első helyen a Real Madrid, a bevétel nagy részét idén is a reklámszerződésekkel szerezte a madridi sztárcsapat.

Összességében az angol klubok dominanciája jellemző a listára. Azonban megfigyelhető, hogy a lista első helyein nem az aktuális szezonban elért eredmények számítanak a legfontosabbnak – sokkal inkább tényező a brand és a reklámszerződésekből befolyt összegek nagysága.