Track & Race Sportügynökség Kft. - A sportrendezvény partner

Juventus: CR a modern futball Midász-királya!

2018-as érkezése óta Cristiano Ronaldo valami elképesztően nagy hatással van a Juventus pályán kívüli eredményeire is!

(Kép: as.com)

Lényegében azt is mondhatnánk, hogy mint a görög mitológiai alak, Midász-király, CR is amihez hozzáér, arannyá válik.

Egészen pontosan ez a Juventusra nézve úgy értelmezhető, hogy a klub egymás után ér el jobb eredményeket mind a szurkolói támogatottság, mind pedig a szponzorációs díjak területén.

A portugál világsztár érkezése óta eltelt időszakot vizsgálta a Nielsen Sports kutatása, és a pár napja nyilvánosságra hozott riport pillanatáig, a Juve több mint egy millió (egészen pontosan 1 315 000) mezt értékesített. Világviszonylatban ez azt jelenti, hogy a hivatalosan forgalmazott dresszek 130 eurós árával számolva, a bevétel 170 millió euró körül mozog.

A már Manchester vagy Madrid óta csak ‘CR-effektusként’ említett hatás az által is érződik, hogy a szponzorációs és reklámbevételekből a klub a legutóbbi 86,8 millió euró helyett már 108.8 milliós nagyságrendű bevételt könyvelhet el.

Mindehhez hozzájön még az is, hogy a CR-rajongóknak is hála, a Juve szurkolótábora mintegy 38 millió fővel nőtt (423 millió körül mozog a szám – a szerk.). Mindez elég volt ahhoz, hogy a Juventus a 11. helyről a 8-ra lépjen előre a klubok népszerűségi ranglistáján.

Érdekesség az is, hogy a hivatalos mezeladási adatokat nézve a Juve az egyetlen olasz klub, amely be tudott kerülni a Top 10-be.

1. Manchester United (4,950,000)

2. Liverpool (3,943,000)

3. Bayern Munich (3,475,000)

4. Real Madrid (2,920,000)

5. Barcelona (2,755,000)

6. Chelsea (1,911,000)

7. Borussia Dortmund (1,698,000)

8. PSG (1,522,000)

9. Manchester City (1,476,000)

10. Juventus (1,315,000)