Módosították a lesszabályt
A szabályalkotó testület néhány finomhangolást hajtott végre a lesszabályt illetően, amelyek a 2022-2023-as idénytől kezdve már érvényben lesznek…
🚨🎖| Football’s law-making body (IFAB) has clarified the offside rule. A player attempting to regain possession counts as a deliberate act — meaning Karim Benzema’s disallowed goal in the Champions League final could now be ruled onside. @TheAthleticUK pic.twitter.com/d0YwHYRAzj
— Madrid Xtra (@MadridXtra) July 27, 2022
A labdarúgás szabályalkotó testülete (IFAB) a minap módosította a lesszabályt abból a szempontból, hogy a játékos, aki megpróbálja visszaszerezni a labdát, „szándékos cselekedetet” hajt végre.
A lesen álló támadók abban az esetben nem vétenek a szabályok ellen, ha az ellenfél védője szándékos akciót hajt végre a labda megjátszása érdekében – eddig azonban nem volt egyértelmű meghatározása a szándékos cselekedetnek. Noha a lesszabály nem változott kifejezetten, az új irányelvek világossá teszik, hogy a lesen tartózkodó játékos pozíciója nem tekinthető automatikusan szabályosnak, ha egy védő megérinti a labdát. Az IFAB új szabályai kimondják: a „szándékos játék” az, amikor egy játékos azzal a lehetőséggel birtokolja a labdát, hogy átadja egy csapattársának, vagy továbbra is birtokolja, netán tisztázza azt.
A feltételezések szerint Kylian Mbappé tavaly októberi, NL-döntőben szerzett győztes gólja miatt gondolta újra a lesszabályt az IFAB – sokan úgy vélik, hogy a spanyolok hátvédje, Eric García nem szándékosan, hanem véletlenül játszotta meg a labdát.